Voor Organisaties
Wij bieden coaching, training en social consultancy voor beleid/projectrealisatie.
Hier hebben we twee (bijzondere) methodes voor ontwikkeld:
- Namelijk Crowdfunding voor Projectrealisatie. Huh? Wait! What? Ja. Crowdfunding. Wij gebruiken crowdfunding als een tool om op een daadkrachtige en creatieve wijze naar een project of businessplan te kijken. Crowdfunding is een sociale en speelse manier om tot resultaat te komen. Bij een goede campagne moet alles kloppen. De methode kan leiden tot meer omzet, het scherp stellen van ideeën en een nieuwe professionaliseringsslag.
- Daarnaast hebben we de methode Social Impact Canvas voor Projectrealisatie.
Ondernemen in de Deeleconomie
Hoe kunnen wij helpen? Wij kunnen helpen met het aanscherpen van projecten, het kijken naar een bedrijf vanuit een nieuwe invalshoek. Het aanscherpen van een businessplan met behulp van methodieken uit het crowdfunden, sociaal ondernemerschap en de psychologie. Wij kunnen jou de mogelijkheden laten zien van deze nieuwe manier van ondernemen, waarbij je letterlijk met de mensen en organisaties om je heen je bedrijf verder uitbouwt!
Dit kan middels advies, een training of een voorlichtingsbijeenkomst.
Lees hieronder een aantal voordelen van crowdfunding voor je organisatie.
Business Tool
Zoals storytelling kan bijdragen aan het versterken van je missie en visie, zo kan het opzetten of simuleren van een crowdfunding campagne bijdragen aan het sneller, socialer en concreter uitwerken van projecten, processen, en bedrijfsplannen. Handig als strategische businesstool.
Validatie en Marktverkenning
Bij crowdfunden gaat het vooral om crowdfinding, het vinden van je markt. Het opzetten van een campagne is dus ook een goede validatie voor een product of dienst. Je weet direct wat de sterke en zwakke punten zijn door de feedback vanuit de ‘crowd’.
Marketing Tool
Crowdfunding is een heel goed middel om in te zetten voor de marketing. De speelse kant van het crowdfunden leidt tot een snellere verspreiding van het product (gratis publiciteit) en soms ook tot het oppikken door de pers.
Daarnaast leidt het aansluiten als organisatie bij een crowdfunding campagne tot reclame en draagt het bij aan de goede naam van het bedrijf. En uiteraard is het ook leuk om een project van iemand anders te zien groeien en daar aan bij te hebben gedragen.