Crowdfunding en het belang van een betrokken community. Hoe creëer je die?

image via 123RF

Bij crowdfunding draait alles om de crowd, een netwerk creëren achter jouw idee. Je zou het eigenlijk ook crowdfinding kunnen noemen. Maar waar vind je je crowd, en hoe vinden ze jou?

1. Bedenk vooraf goed wie er in jouw netwerk zitten en voor wie jouw project interessant is.

Crowdfunden begint altijd allereerst bij je eigen netwerk: vrienden, familie, kennissen, zakenrelaties, klanten etc. Zij zijn de eerste om te benaderen en te enthousiasmeren. Maak het persoonlijk.

2. Kies een aantal ambassadeurs om je te steunen tijdens je campagneperiode.

Om sneller een netwerk te kunnen bereiken voor je crowdfunding campagne is het kiezen van ambassadeurs een uitkomst. Ambassadeurs zijn mensen die jouw campagne een warm hart toedragen en de moeite willen nemen om met hun talenten bijdrage te leveren aan jouw project. Dit kan zijn doordat iemand een groot sociaal netwerk heeft en deze aan wil spreken, of omdat iemand heel goed is in bijvoorbeeld sales of jou kan helpen bij het brainstormen. Kortom, vraag een aantal mensen als jouw ambassadeur van wie je weet dat die jouw campagne verder kunnen dragen, deze kunnen enthousiasmeren of inspireren.

3. Deel positieve berichten met je achterban

The joy of being connected to other people is really fundamental to who we are as humans, and the brain is powerfully organized around supporting those connections,” zegt Yoni Ashar (University of Colorado Boulder, neuroscience of compassion).

Uit onderzoek van Harvard door Shawn blijkt dat als je dagelijks mensen een positief bericht stuurt, waarin je anderen complimenteert, je daar zelf ook gelukkiger van gaat voelen. Het geeft een boost aan je sociale connecties. En sociale connecties zijn weer van belang om je gelukkig te voelen. En hoe gelukkiger je je voelt, hoe meer succes je haalt volgens het onderzoek. Het leuke hiervan is, is dat we niet afhankelijk blijken te zijn van reacties van anderen om je beter te voelen. Door jezelf te trainen positieve berichten te delen, train je ook je hersens nieuwe connecties en verbanden te leggen die je eerst niet had gelegd.

Kortom, deel positieve berichten met je achterban, breidt hiermee je netwerk uit en het maakt je ook nog eens gelukkiger!

 

Wil je samen jouw netwerk onder de loep nemen? Leg je vraag voor of bel 06-26997824

 

 

 

Lees ook:

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.