Crowdfunding achter de schermen: een voorbeeld uit de praktijk
Het project
We spreken met een culturele stichting die designers vertegenwoordigt. Zij werkt als aanspreekpunt tussen designers, bedrijven, opdrachtgevers en de klanten. En juist om iedereen goed te kunnen bedienen is een overzichtelijke openbare database nodig, toegankelijk voor een ieder.
Wat was de vraag?
Deze culturele stichting heeft een enorm mooi idee om haar achterliggende netwerk te belichten. Met de opzet is een aanzienlijk bedrag gemoeid.
Crowdfunding in de ‘traditionele zin’ is niet gewenst. Zij willen geen gebruik maken van een openbaar platform, maar ze willen het plan wel zo uitwerken dat alle partijen betrokken raken bij de totstandkoming en een financiële bijdrage leveren. Kortom, hoe ga je toch nieuwe doelgroepen aanspreken, verschillende partijen bijeen brengen en de droom realiseren?
Wat hebben wij gedaan? Crowdfunding achter de schermen
Wij hebben het project benaderd als een crowdfunding campagne en deze gecombineerd met het businessplan. Op deze manier konden we eerst goed de kern van het project uitwerken en de betrokken partijen in beeld brengen. Ons Crowdfunding Compass heeft steeds geholpen het doel in de gaten te houden, plannen aan te scherpen en nieuwe verbindingen te durven aangaan. Achter de schermen zijn mensen met elkaar in contact gebracht om zo het netwerk te creëren het plan ten uitvoer te brengen.
Het belangrijkste blijft altijd de basis: wat wil je precies bereiken? Door eerst dit helder voor ogen te krijgen en vervolg acties in overeenstemming te brengen met het doel, konden ze een plan uitstippelen voor een langere tijd en de daarbij behorende partners in kaart brengen en spreken.
Wil je ook een project realiseren? Wellicht is onze methode iets voor jou of voor een project die je kent. Neem vrijblijvend contact op. +31626997824
.
.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!