Aanscherpen bedrijfsstrategie met het Social Impact Canvas. Een voorbeeld uit de praktijk
Een Indiase stichting voor langlopende studiebeurzen voor kinderen kwam bij TapToo om een crowdfunding campagne op te zetten, omdat ze dringend een nieuwe beurs nodig hadden voor een van hun kinderen. Echter, ze wilden te veel tegelijk. De focus van de stichting was zo breed en ook voor de campagne, dat eerst tot de kern gekomen moest worden. Na een aantal gesprekken stond eerst de visie en het toekomstplan van de stichting als een huis, en overzichtelijk op een A4 in het Social Impact Canvas. Vanuit hier was het ook overzichtelijker om projecten te realiseren die concreet waren en binnen de stichting pasten. Het bestuur was blij verrast en zei eindelijk praktisch verder te kunnen. Ze wisten nu wat ze moesten doen. Samen hebben we een project verder uitgewerkt. Het weekend daarop hebben ze meer dan 25.000 euro opgehaald, enkel door alle contacten en diensten aan te boren die ze al in huis hadden. Ze lieten hun aanbod aansluiten op de behoefte van hun donateurs. De crowdfunding via een platform moet nog plaatsvinden, maar heeft nu geen directe prioriteit meer. Hun doel is nu een internationale fundering te leggen.
Wil je ook een project realiseren? Wellicht is het aanbod van TapToo iets voor jou. Neem vrijblijvend contact op om je idee te bespreken. / +31626997824
.
.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!