Crowdfunding als marketingcampagne
Over waarom je crowdfunding als marketing tool kan inzetten. Een voorbeeld.
Het project
Een fashionbedrijf heeft de crowdfunding campagne, naast het halen van het doelbedrag, ook ten volle benut voor de marketing. Zonder de crowdfunding campagne achter hen, waren ze niet zo interessant geweest voor radio, tv, nieuwsbladen en nieuwe labels. De tijdsdruk en het spelelement heeft daarin een belangrijke rol gespeeld. Juist door de zichtbaarheid van de campagne creëerden ze een gevoel van ‘erbij horen’. De campagne eiste wel zijn tol (qua drukte), maar ze waren blij dat ze van tevoren al wisten wat er per fase moest gebeuren.
Wat hebben wij gedaan?
Wij hebben geholpen bij de opzet van de crowdfunding campagne, waarbij altijd werd meegedacht naar het vinden van nieuwe connecties en het betrekken van het netwerk. Daarnaast hebben wij in ons aanbod aandacht voor het communicatieplan.
Marketing tool
Crowdfunding is meer dan enkel het halen van je financiering. Juist doordat de financiering van veel verschillende mensen en instanties afkomstig is, is het een prachtige tool om in te zetten voor je marketing.
Belangrijk daarbij is dat je met je doelgroep in gesprek gaat en je aanbod afstemt op wat jouw community wil. Wij hebben hiervoor een aantal leuke tools, maar het is vooral belangrijk veel uit te proberen en te communiceren wat bij jou en het project past. Als je hier vragen over hebt, contact ons gerust of laat een tip achter in de comments.
Wil je ook een crowdfunding campagne plannen? Leg vrijblijvend je idee voor. of bel: +31626997824
*Wij anonimiseren de meeste projecten omdat we vaak Crowdfunding Achter de Schermen doen (partijen aan elkaar koppelen en projecten uitwerken, zonder dat deze op een openbaar platform terecht komen) of projectrealisatie met onze crowdfunding methodiek. Hierin houden wij graag vertrouwelijkheid.
.
.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!