Crowdfunding-Scan: Wat heb je er aan? Lees het hier.
Hoe een korte CrowdfunsingScan snel tot beter resultaat kon leiden voor deze organisatie.
Alles stond klaar: camera, afbeeldingen en een script-idee voor de film. De bedoeling was om die dag met filmen te beginnen…
Het project
Dit team had een hartstikke leuk plan voor jongeren, dat absoluut kans van slagen had (en heeft gehad). Maar het feit dat je een goed idee hebt voor een crowdfunding campagne, is nog geen garantie voor een goede campagne.
Wat bleek nou? Eigenlijk was de kennis over crowdfunding niet genoeg aanwezig en viel deze organisatie in een bekende fout: als we een campagne online zetten, gaat het vast vanzelf. Maar crowdfunding is meer dan dat. Het is niet alleen hard werken, ook wil je dat je campagne de doelgroep aanspreekt die je wilt bereiken. Het verhaal werd nog teveel verteld vanuit hun eigen perspectief en over wat ze voor de jongeren gingen doen, in plaats van de boodschap direct te richten op de doelgroep, en de jongeren er ook bij te betrekken.
CrowdfundingScan en Brainstorm
Eerst hebben we de campagne op verschillende punten doorgenomen, met een aansluitend gesprek.
Na een brainstorm is het hele plan omgegooid en zei de initiatiefnemer: “Ik zit nu echt met een glimlach op mijn gezicht. Dat betekent dat de richting nu klopt met waar ik voor sta.” Ook hebben we de neuzen van het team in dezelfde richting laten wijzen. En hoppa, de flow zat er helemaal in!
Wil je ook een laatste controle van je project? Doe dan een crowdfunding-check. Je krijgt van ons eerlijk advies en op meerdere punten praktische feedback. Of leg vrijblijvend je idee voor./ +31626997824
.
.
.
Lees ook:
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!